fredag 23 januari 2009

1992-08-07/08 Hultsfredsfestivalen

Fredagen började med en dos Popsicle i Teaterladan. Jag hade inte riktigt fattat poängen med dem och tyckte mest att spelade samma låt om och om igen. Desto mer övertygad anhängare var jag av Swervedriver som manglade mina öron ur led. När de var som bäst (Kill The Superheroes) så lät de som Dinosaur Jr spelade Daydream Nation. En toppkonsert.
Och det presterade även The House Of Love, men en något mer poporienterad.
1.Shine On
2.Cruel
3.I Don't Know Why I Love You
4.The Girl With The Loneliest Eyes
5.Burn Down The World
6.Christine
7.Feel
8.Yer Eyes
9.Love In A Car
10.Hope
11.Purple Killer Rose
En inte helt oäven spellista som självklart även ledde till en mycket bra spelning.


lördagen så började vi av någon anledning med att kolla in Dismember. Deras death-metal var lite för monoton för mig men ombyte förnöjer. The Wedding Present hade hunnit med att släppa 8 singlar de första 8 månaderna av året och det skulle bli fyra till. Låtlistan dominerades av dessa låtar och av någon anledning som jag inte känner till var David Gedge lite smågrining denna dag. Rätt bra spelning ändå. Kvällens höjdpunkt blev The Young Gods. Frans Treichler var smått manisk och hade utlevelse så det räckte och blev över. En topp 5 på Hultsfred. Boo Radleys var också bra och de hade blivit lite självsäkrare sedan sist jag såg dem.

2 kommentarer:

  1. The levellers gillade jag på den här tiden för jag hade just upptäckt "Levelling the land" som jag tyckte var svängig. Sen är det en hel hoper band som jag tycker är bra som jag inte kan minnas om jag såg som The pretenders, 22 pistepirkko, Primal scream, Blur och Cracker, hmmmm?

    Young gods tyckte jag var intressanta, The godfathers inte lika bra som jag förväntat mig men okej, The house of love var okej, Swervedriver var bra men jag tyckte dom var bättre på skiva dock, Borås energi var tuffa och spexiga, Waltari var också det, Liza gives head var rätt standardmässig metallhardcore med machokomplex, Meshuggah rätt så meckiga redan då.

    SvaraRadera
  2. Jag håller Primal Screams konsert det året på Hultsfred som en av de bästa någonsin.

    SvaraRadera