torsdag 9 september 2010


2010-07-27 Skinny Puppy på Tyrol, Stockholm

Ibland får man känslan att antalet människor som missade Skinny Puppy på deras legendariska, men avbrutna turné 1988, är lika många som hävdar att de var på Woodstock. Inte minst när haussen kring deras Stockholmsspelning i juli var som störst. Jag var bland dem som hade biljett till konserten i Jönköping som skulle ägt rum dagen efter att Nivek Ogre lades in på Malmö (tror jag) Lasarett. På grund av det så blev även jag en smula handsvettig när jag klev in på Tyrol för att se bandets comeback-turne-spelning på Tyrol 2010.
Bandet har alltid haft extravaganta scenshower på sina turnéer och det gjorde att man undrade vad som skulle hända på scenen. Det störde nog själva musikupplevelsen en aning att man väntade på att något som sedan inte hände. Dessutom så störde jag mig på att Nivek var inlindad som en mumifierad Ku-Kux-Klan-medlem. Jag funderade mest på hur satans varmt det måste vara.
De hade uppdaterat de äldre låtarna men tyvärr är de nyare så dåliga att de gärna kunde ha hoppat över dem. När de kom ut för extranummer så hade Nivek slängt av sig kostymen och jag kunde slappna av en smula och antagligen så var det därför som det kändes som om konserten lyfte just då. Eller så var Worlock och Shore Line Poison kvällen bästa låtar.


Love In Vein
Hatekill
Addiction
Dogshit
Deadlines
Politikil
Pedafly
Rodent
Tormentor
Pro-Test
Morpheus Laughing
Ugli
Assimilate
Encore:
Worlock
Shore Lined Poison
Far Too Frail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar