söndag 12 juli 2009

2007-06-29 Accelerator på Frescati, Stockholm


Festivalen flyttade ut i det gröna och utökade till 2 dagar, men vi valde dock att bara gå på fredagen.
Pga strul med insläppet så hann Danielson börja innan vi var inne på området men jag tror att vi missade högst 1-2 låtar. Iklädda något som såg ut som scoutdräkter såg Danielson och kompani precis så egensinniga ut som de låter. Jag är hemskt förtjust i hans låtar och gnälliga sångröst och trots att han undvek sina bästa låtar (alternativt brände av dem när vi satt fast i insläppskön) så var det en perfekt inledning på festivalen. Isis var precis så bra som jag hoppats på och speciellt när de spelade The Other från Oceanic. Perfekt monotonmangel. Precis tvärtom var det med TV On The Radio som var betydligt sämre än jag hoppats på. Det kommer ta åratal innan jag kan lyssna på dem utan att obehagskänslor från sommaren 2007 dyker upp som gubben i lådan. Electrelane som är rätt så bra på skiva lät mycket bättre live. De dissonanta gitarrslingorna skar som knivar och det var minst sagt en behaglig upplevelse. De flesta av mina kompisar tyckte tyvärr tvärtom. Modest Mouse hade rykte om sig att vara väldigt ojämna live De spelade merparten av det hittigare materialet från de senaste skivorna och typ inget från deras tidigare (och bättre) skivor. Det var ganska bra men lite trist. Höjdpunkten var låten Bukowski. Cansei De Sexy var lite små-ok. Likadant med Digitalism som var det enda bandet jag såg på inomhusscenen.

1 kommentar:

  1. Det vet du kanske men Isis kommer hit och spelar på debaser 4 november.

    SvaraRadera