torsdag 19 februari 2009

1995-06-19-20 Emmabodafestivalen

Det blev en något annorlunda festival för mig det här året. Dels så kände jag många medlemmar i banden som spelade pga av att jag hade arrangerat spelningar med dem i Uppsala och dels så ägnade jag mycket tid åt att boka in en del av de andra banden till hösten.
Detta ledde till att jag knappt hann träffa mina kompisar som var på festivalen.

Toppspelningar: Honey Is Cool hade lite otur med förstärkare som gick sönder men det spelade inte så stor roll. Salt gjorde en kanonspelning, antagligen bäst på festivalen. Broder Daniels spelning var en uppsluppen historia. Det regnade en skvätt men på området framför scenen rådde karnivalstämning. Starmarket och Loosegoats visade att de var band som var på gång. Bra post-hardcore och lo-fi-rock.

Bra spelningar: Yvonne spelade sent på kvällen i en blandning av rök och dagg. J Church var ett amerikansk poppunkband som röjde på rätt rejält. Mazarine Street spelade svängig rock. Naked, Ray Wonder var bra, men spelade inför en liten publik. Refused var ok.

Mindre Bra: Red Sleeping Beauty spelade tidigt och spelade lite för slö musik. Flying Saucer Attack spelade sent och eftersom jag inte hade lyssnat så mycket på dem innan så var jag ofokuserad. Sindy Kills Me förstod jag mig aldrig på. Bevis Frond och The Odd Numbers kunde jag nog varit utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar