torsdag 19 februari 2009

1995-08-10-12 Hultsfredfestivalen

En festival som dominerades av Amerikansk muskelrock, trip-hop och b-laget inom engelsk brittpop.

Torsdag: Snapcase inledde festivalen i Teaterladan och var riktigt tunga och bra. Kent var helt ok på Pampas. Salt och Starmarket följde upp sina finfina spelningar på Emmaboda med att vara bra även på Hultsfred. Kvällen avslutades med Filter i Teaterladan. De var ganska griniga och stämningen var väl inte på topp.

Fredag: En riktig mellandag. Slötittade lite på Eläkeläiset, Broder Daniel, Sator och Tricky, där den sistnämnde var i sömnigaste laget.

Lördag: Ash var otroligt ösiga och skrammliga Det var innan de gick över till att spela brittpop. Deus var precis som Filter ganska så griniga men de bra ändå. Souls och Honey Is Cool var dock bäst denna dag. The Posies såg jag bara lite på men de verkade också bra. Sämst var Black Grape.

3 kommentarer:

  1. Var det den här festivalen du skulle vara »lite crazy« och skriva »QK« med tuschpenna på ert militärtält – och stavade fel?

    SvaraRadera
  2. Jag är smickrad men det var inte jag som gjorde det, men vi efterapade gärna det misstaget bara för att det var så roligt.

    SvaraRadera
  3. Pantera och Slayer var ju energiska men blev snabbt enahanda. Wildhearts var över förväntan... bra hårdrock/glamrock/punk. Lag wagon gjorde en rätt kul/bra konsert trots att man aldrig gillat dom på skiva. Ash, Starmarket, Psyched up Janis och Nationalteatern vill jag minnas var bra.
    The levellers och The posies såg jag bara några låtar av men det man såg var till belåtenhet.

    SvaraRadera