onsdag 6 maj 2009

2003-02-17  Sigur Ros / The Album Leaf på Chinateatern, Stockholm

Förbandet The album Leaf hade jag inte riktigt koll på innan spelningen men de gjorde en soft och trevlig spelning. Lite jämntjockt kanske.
Sigur Ros spelning var desto mer utstuderad. På en stor duk bakom bandet visades luddiga filmer för att spä på luddet de presterade med sina instrument. Mest fascinerande var att de lyckades låta precis som på skiva. Jag oroade mig mest för att de inte skulle spela låt nummer 8 från senaste skivan, (  ). Helt i onödan skulle det visa sig för naturligtvis så avslutade den låten hela konserten. Det crescendot gick sannerligen inte av för hackor. Jag hade träningsvärk i händerna dagen efter konserten pga att jag krampaktigt hållit i stolens armstöd under de mest bombastiska partierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar