onsdag 4 mars 2009

1996-05-?? LURF i Luleå

LURF var en förkortning av Luleå Rockfestival och den arrangerades av Kåren på Högskolecampus utanför stan. Vi, dvs Able och Blake Carringtons åkte nattåget mellan Uppsala och Luleå. Vi hade en rätt så kul fest på det tåget. Vi kom upp på morgonen innan festivalen och tillbringade dagen på en bowlinghall så när det var dags att spela så hade jag kramp i höger underarm. Spelningen var väl ok. Vi delade scen med The Confusions och ett band till och jag missade dem båda. På de större scenerna spelade The Creeps, KSMB och Jävlar Anamma. Dem missade jag också. Senare på kvällen spelade Pineforest Crunch och Blake Carringtons i ett litet tält och det är Blakes spelning jag minns bäst och det pga alla problem och olyckor de råkade ut för. Först så funkade inte deras mickar. Sedan drabbades de av ett strömavbrott mitt i en låt. Men värst var när gitarristens knäskål hoppade ur led. AjAjAj. Efter en stunds vård fortsatte spelningen utan fler missöden.
Resten av natten utnyttjades väl när vi, Blake och Pineforest Crunch festade tills solen gick upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar