lördag 14 mars 2009

1996-09-29 Musikfestival på Kalmar Nation, Uppsala


Fotograf: Sara Reis


Den här festivalen känns som den mest avspända av alla festivaler vi ordnade. Det beror nog mest att banden hade spelat tidigare så jag behövde inte oroa mig för hur vi skulle kunna samarbeta under kvällen. Shelley och Bunboy hade medlemmar som var aktiva på nationen och kunde räkna sig som hemmaspelare denna kväll. Shelley spelade pop som lät väldigt engelsk medans Bunboys alternativrock lät väldigt amerikansk. Erik som sjöng i Bunboy lyckade röra upp lite känslor genom att i mellansnacket förklara sångtexterna som handlade om hans kompisars minst sympatiska sidor. Shredhead hade genomgått en mindre förändring (inbillade jag mig) sedan förra besöket. Lite mindre funkrock och mer tekniskt gitarrspel. Spelade en del låtar som sedan aldrig gavs ut på skiva. Synd. Brazzaville gjorde sedan som vanligt, visade var skåpet skulle stå. Starmarket avslutade kvällen. Halva bandet hade värmt upp med att spela med Shredhead som de också var medlemmar i.

2 kommentarer:

  1. Den här spelningen var grym! Shredhead körde en del grejer som sedan blev kevlar låtar. Starmarket var jävligt heta under den här tiden. Mycket från Calender, deras bästa imop.
    Missade tyvärr Bunboy eftersom jag gick mellan kalmars och nån grej på ungdomens hus under kvällen.

    SvaraRadera
  2. Kevlar-låtar minsann! Det förklarar att jag minns dem som annorlunda mot Shredheads tidigare låtar.

    SvaraRadera