måndag 23 mars 2009


1997-02-11 Archers Of Loaf / Bunboy på Kalmar Nation, Uppsala



Hjältarna från Chapel Hill var pigga på att återvända till Uppsala. I sann insider-anda så bokade jag in mitt eget band Bunboy som förband. Det var min andra spelning med dem sedan jag slutat i Able och den gick betydligt bättre än den i Västervik.
Förra gången Archers spelade var det en fantastik spelning men också en ganska så stökig. Den här gången hade vi fixat kravallstaket och hyrt in PA och bandet slapp sova på mitt studentrum. Lustigt nog så kändes den här spelning lite i tamaste laget, och kanske berodde det på alla säkerhetsarrangemang men det kan också bero på att de nyare låtarna var lite lugnare.


Fotograf: Sara Reis


1 kommentar:

  1. Det här var sista spelningen på Kalmar Nation där jag själv hade varit inblandad i bokningen.

    SvaraRadera