fredag 16 januari 2009

1991-10-?? Massacre / Immolation / At The Gates på Grand, Uppsala

Jag hade en kursare som gillade hårdrock och hade ett band som, om jag inte minns fel, hette Epic Irae . Han fick med mig på Death Metal-gala på ungdomsgården Grand trots att jag inte hade hört något av banden tidigare. Svenska At The Gates var ganska varierade medans Immolation inte gjorde något stort intryck på mig. Massacre var väldigt tunga och övertygande däremot. Medlemmarna hade tidigare spelat i Death och det märktes att de var veteraner, men det borde vara förbjudet att spela Metal i cykelbyxor.

2 kommentarer:

  1. Jag var, otroligt nog ljudtekniker på den här konserten, mitt stora minne är att jag spelade den, sedan någon dag, nysläppta plattan nevermind, före och mellan grupperna, och det efter den kvällen så insåg jag att det var ganska synd att vi inte fick Nirvana till Ungdomens hus, det var lugnt 20 personer framme och frågade vad det var jag spelade, och vi vet ju alla hur det gick sen...

    /Robin

    SvaraRadera
  2. Presens: gillar

    Numer är det dock förbjudet att spela Metal i dylika pantalonger.

    Hoppas allt är väl med dig gamle kursare!

    Göran "Epic Irae" Jacobson

    E-I Nostalgi? http://www.myspace.com/quicksanddream

    SvaraRadera