fredag 23 januari 2009

1992-11-14 Sonic Youth / Pavement på Fryshuset, Stockholm

Det var ett stort konsertögonblick för mig. Dels skulle jag få se Sonic Youth för första gången och dels var det mitt första möte med Pavement, även om de inte var så bra denna gång. Eftersom jag inte hade hört dem innan så verkade deras musik ganska haffsig och ofokuserad.
Sonic Youth var däremot väldigt fokuserade och underhållande. Största ögonblicket var förstås när de spelade Schizophrenia som är en av de bästa låtar som någonsin gjorts. I extranummrena fick Stephen Malkmus från Pavement sjunga Expressway To Yr Skull i en alldeles lysande version.

Låtlistan på ett ungefär.
1.Shoot
2.100%
3.Teenage Riot
4.Kool Thing
5.Swimsuit Issue
6.Purr
7.I Love Her All The Time
8.Genetic
9.Sugar Kane
10.Theresa's Soundworld
11.Youth Against Fascism
12.Drunken Butterfly
13.Schizophrenia
14.JC
15.Dirty Boots
16.Expressway To Yr Skull
17.Nic Fit

2 kommentarer:

  1. Hej! Hur kan jag få kontakt med dig? Jag undrar om jag får köpa sonic youth postern för bra med pengar.

    SvaraRadera
  2. Skriv till min mail cirkusleo@icloud.com så kan vi prata där

    SvaraRadera