tisdag 27 januari 2009

1993-02-?? Giro Di Trimotore i Växjö

Giro Di Trimotore var ett turnépaket bestående av Popscicle, This Perfect Day och Minscape. De sistnämnda har väl de flesta glömt idag och det med rätta. Redan då kändes deras musik väldigt mycket som en produkt enbart skapad för att utnyttja en trend. Hade de varit bra så kanske man hade haft en helt annan uppfattning. Kvällen kom för min del att handla om mer än bara musik. När This Perfect Day spelade så blev jag slagen i huvudet bakifrån med en ölflaska. Helt oprovocerat. Resten av kvällen blev mindre kul pga denna incident men jag var iallafall kvar och tittade på Popsicle. Jag hade börjat uppskatta dem vid det här laget och jag var inte helt ensam om det heller. Det var en närmast hysterisk stämning och arrangörerna ångrade nog att de inte hade kravallstaket framför den knähöga scenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar