fredag 30 januari 2009



1993-09-04 Musikfestival på Kalmar Nation, Uppsala

Det hade arrangerats liknande grejer på nationen tidigare men det hade varit några år sedan sist. Katt Kombatt och Garmarna spelade i festsalen och Poodle och Able på pubscenen.
Duon Katt Kombatt var mest kända, dels för att de hade spelat i ett annat band tidigare som jag ej kommer ihåg vad de hette och dels för att ena medlemmen jobbade på TV. De var tvungna att åka hem tidigt den kvällen av någon anledning så de fick spela först, mot alla tänkbara oskrivna regler vad gäller spelordning för band av olika storlek. De hade med sig en trummis och jag för mig att Garmarna lånade baskagge av honom och därför fick de spela som nummer två. Garmarna tillhörde en yngre generation som hade kommit fram i vågen av folkmusikband. De var ganska monotona och hade en trummis som var hårtslående så de kändes mer som ett rockband. Iallafall när de spelade live. De gjorde en mycket bra och uppskattad spelning.
Jag spelade gitarr i Able och kvällens spelning var vårat första framträdande. Tänker dock inte bedömma mina egna framträdande ur musikalisk synvinkel. Vi spelade 2 covers. September Gurls av Big Star och Drive it All Over Me av My Bloody Valentine. Poodle var från Västervik och spelade bra gitarrindie typ Popsicle och fick avsluta en ganska så bakvänd men lyckad afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar