tisdag 6 januari 2009

1989-02-24 Va Bank / Sinners på Klubben, Hulstfred

Detta var i sanning ett omaka par. Sinners var turnéproffs och spelade typisk skånsk klichéboogierock. De var verkligen inga favoriter. Jag och Jonas satt i baren (som inte hade några rättigheter alls, bara läsk) och försökte prata medans Sven Köhler dansade på bardisken med händerna fulla av marackas.
Ryska Va Bank hade fått chansen att turnéra i europa men jag tror inte att de lyckades skaffa så många fans i Hultsfred, iallafall inte om man ska utgå från publikreaktionen. Deras kantiga rock var dock ganska ok om jag inte minns fel.

1 kommentar:

  1. The sinners var bra på det dom gjorde även om det var långt ifrån något eget eller originellt. Va bank lät både lite punkigt och Sonic youth-aktigt har jag för mig. Dom var lite av ambassadörer för rysk rock då eftersom dom varit med i något tv-program som sänts även hos oss i väst. Berlinmuren fanns fortfarande ett halvår till så det kändes lite som en ynnest att få se och träffa dom.

    SvaraRadera